Informacja Publiczna

Zespół Powierniczy do spraw Informacji Publicznej i Współpracy z Przyjaciółmi AA (w tym z Al-Anon)

Zespół Powierniczy zajmuje się wypracowaniem sposobów realizacji Tradycji Piątej poprzez informowanie szerokich kręgów społeczeństwa o istnieniu Wspólnoty Anonimowych Alkoholików, m.in. za pośrednictwem środków masowego przekazu.

Nawiązuje współpracę z instytucjami i osobami, które zajmują się lub mają kontakt z osobami chorymi i mogą przekazać zainteresowanym, co Wspólnota może zrobić, by pomóc cierpiącemu alkoholikowi.

Współpracuje z profesjonalistami. Inspiruje członków AA na różnych poziomach struktury do efektywnego niesienia posłania AA.


Strategia Informacji Publicznej

Poszukując możliwości dotarcia do osób uzależnionych od alkoholu uważamy, że informacja o AA powinna trafić, poprzez wszystkie szczeble struktury AA, z uwzględnieniem najwyższych z nich tj. grup, intergrup i regionów. Na tych poziomach możemy rozważyć następujące, prezentowane w dalszej części sposoby przekazu.

Przed przystąpieniem do działania, warto zapoznać się z doświadczeniami w tym zakresie oraz informacjami zawartymi w Przewodniku Informacji Publicznej.

  1. GRUPA
    1. Stworzenie służby IP na grupie oraz wyjaśnianie istoty otwartych mityngów
    2. AA i ich rola w niesieniu posłania
    3. Oznakowanie sali mityngowej
    4. Współpraca z Biuletynem Informacji Publicznej AA
    5. Umieszczanie stojaków z ulotkami, broszurami, wizytówkami i spisem mityngów, (przykładowe miejsca):
      1. Siedziby kuratorów sądowych
      2. Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne
      3. Poradnie Zdrowia Psychicznego
      4. Przychodnie Lekarzy Rodzinnych oraz innych specjalistów
      5. Szpitale
      6. Apteki
      7. Noclegownie dla osób bezdomnych
      8. Urzędy Miasta/Gminy, MOPS, GOPS
      9. WORD
      10. Dworce autobusowe i kolejowe
      11. Komisariaty Policji
      12. Szkoły zawodowe i średnie (gabinety pedagogów szkolnych), państwowe i prywatne
      13. Biblioteki
      14. Poradnie/oddziały dzienne/oddziały stacjonarne/hostele terapii uzależnień oraz szpitalne oddziały detoksykacji (OLAZA)
      15. Korporacje taksówkowe
      16. Zakłady pracy (kadry)
      17. Środki transportu publicznego
      18. Siedziby związków wyznaniowych
      19. Hotele
      20. uczelnie wyższe, państwowe i prywatne
      21. Sądy
    6. Biblioteki
      1. Przekazanie książek “Anonimowi Alkoholicy” oraz “Życie w Trzeźwości” do bibliotek publicznych, szkolnych i uniwersyteckich
    7. Zakłady Pracy
      1. Kontakt ze związkami zawodowymi i/lub kadrami propozycja współpracy (np. potwierdzenia obecności na spotkaniach AA)
    8. Policja
      1. Spis mityngów AA dla dzielnicowych
      2. Plakat informacyjny AA w komisariacie
    9. Środki transportu publicznego
      1. Plakaty informacyjne AA np. w autobusach, tramwajach, pociągach
      2. Emisja spotów informacyjnych audiowizualnych AA na wyświetlaczach LCD
    10. Siedziby związków wyznaniowych
      1. Plakaty na tablicach informacyjnych w kościołach lub miejscach gdzie zbierają się wierni
    11. Profesjonaliści
      1. Zaproszenie profesjonalistów na otwarte mityngi AA, warsztaty, zloty
    12. Radio/Telewizja
      1. Dystrybucja spotu informacyjnego radiowego w ramach kampanii społecznej
    13. Prasa
      1. Ogłoszenia o mityngach AA w lokalnej prasie
    14. Galerie handlowe
      1. Emisja spotów informacyjnych audiowizualnych na monitorach LCD
  2. INTERGRUPA
    1. Stworzenie służby IP na Intergrupach.
    2. Wspieranie przez służby IP pojedynczych Grup na płaszczyźnie IP.
    3. Wyjaśnienie zasadności i zachęcanie do tworzenia służb IP na Grupach.
    4. Wyjaśnianie istoty otwartych mityngów AA i ich roli w niesieniu posłania.
    5. Publikacja spotów informacyjnych radiowo/telewizyjnych w ramach kampanii społecznej.
    6. Organizacja spotkań informacyjnych dla profesjonalistów
    7. Umieszczanie stojaków z ulotkami, broszurami, wizytówkami i spisem mityngów – jak w p. 1.5.
    8. Współpraca z Komisjami Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
    9. List do działów kadr dużych zakładów pracy o możliwości współpracy.
    10. Kontakt z lokalnymi dziennikarzami.
    11. Zamieszczanie artykułów informacyjnych o Wspólnocie AA w lokalnej prasie oraz na stronach różnych instytucji.
    12. Spotkania informacyjne o AA w szkołach średnich i uczelniach wyższych.
    13. Organizacja spotkań informacyjnych z kuratorami społecznymi i zawodowymi oraz propozycja współpracy z prezentacją możliwości potwierdzeń uczestnictwa w mityngach.
    14. Współpraca z Biuletynem Informacji Publicznej AA
    15. Organizacja warsztatów IP.
  1. REGION
    1. Stworzenie służby IP w Regionie. Koordynowanie i wspieranie intergrup w ramach IP
    2. Wyjaśnianie istoty otwartych mityngów AA i ich roli w niesieniu posłania.
    3. Wyjaśnienie zasadności i zachęcanie do tworzenia służb IP.
    4. Cykliczne spotkania służebnych IP w Regionie w formie on-line celem wymiany doświadczeń.
    5. Organizacja warsztatów IP.
    6. Nawiązywanie kontaktu z mediami, organizowanie konferencji prasowych
    7. Publikacja spotów informacyjnych radiowo/telewizyjnych w ramach kampanii społecznej.
    8. Współpraca z Biuletynem Informacji Publicznej AA

Przykładowy dyplom dla profesjonalistów

Festiwal

Pol’and’Rock Festival

2023
Przejdź do treści
×

Dziękujemy za odwiedzenie naszej strony internetowej.

Wybranie opcji Ok przekieruje Cię poza oficjalną witrynę zarządzaną przez Służbę Krajową AA w Polsce, wybierając opcję Anuluj pozostajesz na stronie.

Informacje dotyczące linków zewnętrznych:
Niniejsza strona zawiera linki przenoszące do innych, zewnętrznych portali internetowych.
Fundacja BSK AA w Polsce nie ponosi odpowiedzialności za ich funkcjonowanie oraz udostępniane tam treści.

×